פינוי אלים בבנת הכנסת תולדות אהרן חריש

פינוי בית כנסת תולדות אהרן

המאבק על חריש

המאבק על חריש | פרק ג' - פינוי אלים לבית הכנסת תולדות אהרן

מגליון דורות 556

מאז קבעו היהדות החרדית בכלל וק"ק תולדות אהרן בפרט את מושבם בשכונה החדשה 'בצוותא', מאז ועד היום שונאי הדת מינים  מינים שונים מתנכלים להם ולכל דבר שבקדושה, ובראשם עומד 'ראש העיר' שמכנה את עצמו כאדם 'דתי', ומנהל את המלחמה נגד כל דבר שבקדושה באובססיביות שאינה מביישת את שונאי ישראל לדורותיהם.
אבל הם אומרים פן ירבה, ורוח הקודש עונה לעומתם 'כן ירבה'!!! כאשר בחסדי ה' הציבור החרדי בחריש הולך וגדל מיום ליום באופן כללי, ובאופן פרטי, בני הישוב הישן פורחים במקום, כאשר שלשה קהילות מבני הישוב הישן כבר פתחו קהילות במקום; תולדות אהרן, פרושים וברסלב.
הופעתם של בני הישוב הישן הם  כצנינים בעיני הסטרא אחרא, אשר לא יכולים לראות את התפתחות הקדושה בעיר, והם פתחו במלחמת חרמה נגד כלל היהדות החרדית, בניסיון כושל לעצור את ההתפתחות המרשימה, וככל שמלחמתם גוברת, כך כוחות הקדושה במקום מתגברים ומתרבים מיום ליום.
כאמור, עם תחילת איכלוס שכונת 'בצוותא' החדשה. הגיעו למקום מאות משפחות חרדיות שרכשו דירות במקום, ביניהם חברי קהילת תו"א שעברו למקום בפקודת כ"ק אדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א, וכן קהילות ברסלב ופרושים מבני הישוב הישן, וקהילות אחרות חסידים ליטאים וספרדים. שמתפתחות ב"ה במקום זה למורת רוחם, ועל אפם ועל חמתם של כל שונאי ישראל.

פינוי אלים בבנת הכנסת תולדות אהרן חריש

התנכלות ראש העיר נגד הקמת בית כנסת

בנסיון להצר צעדי החרדים לדבר ה', ראש העיר וחבר מרעיו, מסכלים כל נסיון להקים בתי מדרש בשכונה, וזה בנוסף להתנכלותם נגד צופרי השבת, נסיונות להכניס חילולי שבת קודש בשכונה רח"ל, ועוד שלל זממות נוראות, שלא עלתה בידם. ובכך הם מקווים להכשיל את הנהירה החרדית שאינה עוצרת אפילו ליום אחד. כאשר מידי יום ויום עוברים למקום עוד ועוד משפחות חרדיות לתפארת העיר חריש ושכונת בצוותא בפרט.

עם זאת,

רגשת מגדפיה בתוך מקדש חדריה

עם כניסת ק"ק תולדות אהרן לשכונת בצוותא, שכרו דירה פרטית בבנין מגורים, על מנת שתשמש להם לבית המדרש ולצרכי הקהילה. כשהדבר נודע לרש"ע שש עליה כעל כל הון, ביחד עם 'הוועדה המחוזית' הוציאו צו פינוי על הדירה.
עסקני הקהילה השיבו מלחמה השערה הן במישור המשפטי ובשאר מישורים, אך לצערנו זה לא צלח. ואז הוציאו צו פינוי עד  30 יום. עם סיום השלשים יום כנראה חששו קלגסי השלטון מהתוצאות שתביא מערכה כזאת שיגרום להפוך את המקום לשדה קרב, ומה שבאופן סופי יהפוך את המקום לשכונה חרדית מובהקת. אך לאחר לחץ אימים מטעם רש"ע חריש וחבר מרעיו, הגיעו ביום הרביעי האחרון כוחות רבים של משטרה ויס"מ מחוץ לעיר חריש, ולאחר 
שחסידי תולדות אהרן בראשות הדומ"ץ הרה"ג ר' יוסף שמואל וואלעס שליט"א מו"צ העדה החרדית בחריש, התבצרו במקום בפקודת כ"ק אדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א שהורה בפירוש שאסור להכנע לכוחות הרשע, ואסור לעבור בשתיקה על נסיון לסגור בית המדרש. ולאחר  שמאות מתושבי השכונה מכל העדות והחוגים ממש, התאספו במקום להביע את מחאתם נגד קלגסי השלטון. פרצו הקלגסים פנימה, ובאכזריות נוראה הכו ופצעו על ימין ועל שמאל, ובמכות רצח ממש הוציאו את האברכים היקרים המסולאים בפז מתוך בית המדרש, החליפו את המנעול במקום וסגרו את בית המדרש על מסגר ובריח.

זיעזוע וחלחלה

זעזוע וחלחלה אחזה בכל שדרות היהדות החרדית בעקבות התמונות המזוויעות שהגיעו מהמקום, כאשר הקלגסים לא בחלו בשום דבר, ופגעו נוראות בכבוד התורה ולומדיה. והעזו להכות באגרוף רשע את הדומ"ץ הרה"ג ר' יוסף שמואל הלוי וואלעס שליט"א וסחבו אותו כאחרון הריקים רח"ל, המראות המזוויעות האלו החרידו את מאות התושבים במקום שלא האמינו למראה עיניהם, ופצחו במחאה אדירה על כל הפשעים הנוראיים.

פינוי אלים בית הכנסת 2

המעשים החמורים זעזעו את אמות הסיפים, עסקני הציבור החרדי עלו ללשכת הבד"ץ והציגו בפני רבותינו שליט"א את המעשים החמוריםוהנפשעים המתרחשות בחריש. רבותינו שליט"א התקשרו בו במקום לדומ"ץ שליט"א לחזק את ידיו ואת ידי היהדות החרדית כולה במערכה הכבירה. ביני לביני נידונו דרכי הפעולה והמשך המערכה, כאשר היהדות החרדית מתכננת בימים הקרובים מערכה אדירה להרעיש עולם ומלואה על החרפה הנוראה המתחרשת בעיר חריש.
בהוראת האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א פרצו מיד את המנעול ושוב נכנסו לבית המדרש. למחרת ביום חמישי שוב הגיעו כוחות גדולים של קלגסי המשטרה, ושוב התאספו מאות התושבים במקום, ומחו כדת של תורה. שוב חזרו על עצמם המראות הקשות של אתמול, כאשר הרשעים מכים בברוטאלית איומה בבני ציון היקרים המסולאים בפז. ושוב סגרו את בית המדרש על מנעול ובריח.

מחאת היהדות החרדית – ראה הפרק הבא

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

השוה

דילוג לתוכן

Update phone number

נא להזין מספר טלפון

עדכן טלפון