פירוט מצב חשבון

חתמת חוזה על דירה, כל הכבוד.

תוך כדי ההליך אתה צפוי לקבל, מכתבי דרישת תשלום מהקבלן, ומצורף לזה מסמך שנקרא 'פירוט מצב חשבון'. בדרך כלל ה'מצב חשבון' יכלול תוספת הפרשי מדד רבית ושאר ירקות, בהתאם ליצרתיות משרד הנהלת החשבונות של הקבלן. שאלת המיליון דולר שאנשים שואלים את עצמם:

איך מורידים כסף מהחשבון?

להוריד כסף מהחשבון בהחלט אפשרי, אבל זה לא הוקוס פוקוס. הקבלן לא הולך לוותר על הרווח שלו כ"כ מהר. אבל מה, היות והקבלן הוא לא מכשף. לכן, למרות העובדה שהוא מאד רוצה לקבל את כל מה שנרשם בדרישת התשלום שהוא שלח לך, זה עדיין לא אומר שאתה צריך לשלם לו את זה.

אני אספר לכם סיפור אחד מני רבים שהגיע אלי, ומזה כבר תבינו לבד איך להוריד כסף מהחשבון של הקבלן. בקלות וביעילות. בהצלחה!

משפחת טב מצליחה להוריד 8.322 ש"ח מהחשבון!

משפחת טב קנו דירה ב6/2013 במחיר של 638.000 ש"ח. אחרי עיכובים חוזרים ונשנים הם קיבלו את המפתח בתאריך 31/12/2018, ארבע וחצי שנה לאחר חתימת החוזה, מה גם, שבמקום שהקבלן ישלם להם שכירות על האיחור, הקבלן הביא להם חשבון ע"ס 669.703 ש"ח, תוספת חיוב יתר על סך קרוב ל32.000 ש"ח!

וכמה לא מפתיע, הקבלן הכניס לחוזה כמה סעיפים מפותלים, שהמשמעות המעשית שלהם היתה, שהקבלן לא ישלם להם אפילו שקל אחד פיצוי על האיחור. ומכיוון שהם לא לקחו ייעוץ מקצועי טרם לחתימת החוזה, כל העיזים נשארו בחוזה כעצם בגרון.

עם הסיפור הכואב הזה, הם הגיעו אלי, לראות איך אני בכל זאת יכול לעזור להם. 

בדקתי את מסמך הגמר חשבון מול החוזה. ולאחר מבחינה מעמיקה במסמך ה'גמר חשבון', ובדיקה מקיפה בסעיפי החוזה המקבילים הצלחתי להגיע לחסכון של 8.322 ש"ח!

עפ"י כמה סעיפים "עלומים" שמצאתי בחוזה, שכמובן הקבלן לא טרח ליידע את הלקוח ולהתנהל בהתאם…

א. גיליתי שכאשר הלקוח חתם על החוזה היה המע"מ 18%, ואח"כ המע"מ ירד ל17%. במקום שהלקוח יקבל זיכוי על המע"מ שירד, הקבלן העלה לו את המחיר עפ"י 'סעיף הפרשי מע"מ'. ב"ה הצלחתי לתקן את זה.

ב. גיליתי שסעיף החיוב 'חיבור חשמל' הינו חיוב לא חוקי, מכיון שזה מופיע בחוזה שזה כלול במחיר הדירה.

ג. עוד גיליתי שהקבלן חייב אותו במדד בסיס, של חצי שנה בטרם לחתימת החוזה. המלצתי ללקוח לפתוח תביעה נגד הקבלן על זה.

המסקנא המתבקשת:

לעבור היטב על כל שורה במסמך 'פירוט מצב חשבון' ואם לא הבנת משהו, אל תתבייש, ותבקש הבהרות מהקבלן. יש סיכויים טובים שתגלה פתאום שחיוב מסויים הוא בסך הכל טעות טכני…

במקרה הצורך ניתן ליצור קשר לקבל ייעוץ מקצועי ממומחי האתר.

המסמך לפניכם לעיון:

פירוט מצב חשבון מקבלן, חיוב יתר, 1.
פירוט מצב חשבון מקבלן, חיוב יתר, 2.
פירוט מצב חשבון מקבלן, חיוב יתר, 3.

כתיבת תגובה

השוה

Update phone number

נא להזין מספר טלפון

עדכן טלפון