מחיר למשתכן לציבור החרדי​

בהווה העכשווי המחיר למשתכן הינה התוכנית הממשלתית שכבשה את ליבם של ישראלים רבים בכלל וזוגות צעירים בפרט ונועדה לתת אפשרות עסקית שפויה לכל מאן דבאי לרכוש דירה במחיר סביר בהתאם לכיס הממוצע על מנת שיוכל לעמוד בסכום הניתן לתשלום הדירה.
 
אך אם נלך כמה שנים אחורנית נגלה שהמשפט:
 "על כל ארוחה יש כמה שועלים" מתאים במיוחד לאופן בו התנהלה המדינה לגבי הדיור בעבר הלא רחוק של ארץ ישראל.  בעבר, המדינה היתה מוציאה מכרז לקבלנים אודות פרויקט שעתיד להיערך בעיר מסויימת בכמויות קטנות יחסית.
המכרז התנהל באופן ש"כל המרבה הרי זה משובח", זאת אומרת שהקבלן שהציע את הסכום הגבוה ביותר זכה במכרז לבניית פרויקט זה. 
 

לאחר חצי שנה התרחשה התופעה הבאה:

המדינה הוציאה מכרזים נוספים באותו מקום שכבר התקיים מכרז בעבר, המחיר התחיל ועמד על הסכום הגבוה שזכה הקבלן בסיבוב הקודם, זאת אומרת שבסיבוב השני, דהיינו, במכרז הנוכחי, אם היה קבלן שהגיש הצעת מחיר התואמת לזו שהופיעה בזכיית המכרז הקודם, כמעט בטוח שהוא לא יזכה במכרז לפי הצעת מחיר זו. 

מה שנגרם כתוצאה מהתופעה היא התחרות האינסופית של הקבלנים שבה מנצח מי שיעלה את המחיר הגבוה ביותר מהמחיר שהוצע במכרז הקודם.
הקבלן שהציע את המחיר המטורף ביותר, הוא זה שזכה בפרוייקט.
 
שיטה זו שכל המרבה במחיר זוכה בפרויקט, הביאה את המחירים לאותו מקום שהם נמצאים היום:
מצוקת הדיור הישראלית אשר גרמה לרוב הזוגות הצעירים להיקלע למצב שבו אין להם אפשרות לרכוש דירה ובמילים אחרות הותירה רבבות ללא קורת גג משלהם.
 
מצב ה"חד גדיא" נעצר קצת בשנים האחרונות מאז כניסתו של משה כחלון לתפקיד, הוא התחיל לגרום לכולם להבין שניתן לצאת מעבדות לחירות באמצעות התוכנית שנקראת 'המחיר למשתכן'.

סיכום המחיר למשתכן מהעבר להווה העתידי.

א. במכרז רגיל הפרויקטים היו הולכים לאותו קבלן שהציע את המחיר האסטרונומי ביותר, במחיר למשתכן הם ישתייכו לקבלן שיתחייב על המחיר הזול ביותר לרוכשי הדירות. 
ב. במכרז רגיל הקבלנים מכרו את הדירות כפי ראות עיניהם, כיום משרד השיכון הוא זה שאחראי על מכירת הדירות. 
דירה בהנחה
עם החלפות הממשלות, והעמדת יעקב ליצמן כשר שיכון, נעצר תוכנית מחיר למשתכן.
עם החלפתו לשר השיכון הנוכחי זאב אלקין, נפתח תוכנית חדשה שנקראת 'דירה בהנחה' שמבחינת ציבור הרוכשים זה יעבוד באותה מתכונת של מחיר למשתכן, עם שינויים מתבקשים.
וכעת לשאלה המתבקשת:

מה עושים כשזוכים במחיר למשתכן באזור לא חרדי

בבעיה זו נתקלו רבים וטובים מהמגזר החרדי, לאחר שהתבשרו על זכייתם ונדמה היה כאילו הגיעו למנוחה ולנחלה, הם התבדו לאחר שגילו שישנו סיכוי גבוה ביותר שהם לא יוכלו להתגורר בדירותיהם עקב המיקום שאינו תואם כלל לצביון החרדי.
לבעיה כאובה זו הקמנו את הממשק החרדי לזוכים החרדיים במחיר למשתכן.

ירושלים – מורדות ארנונה

שם הקבלן: גיי הנדסה
מספר הגרלה: 1305

שם הקבלן: דונה חברה להנדסה ובנין בע"מ
מספר הגרלה: 2019

לוד – ניר צבי
שם הקבלן: פרץ בוני הנגב
מספר הגרלה: 1869

לוד – נופי בן שמן
שם הקבלן: קבוצת אהרוני
מספר הגרלה: 1870

מספר הגרלה: 1877

מגדל העמק – מעלה השקד

שם הקבלן: שין ישועה
מספר הגרלה: 1781

הר יונה ד'

שם הקבלן: אמריקה ישראל

שם הקבלן: פרץ בוני הנגב
מספר הגרלה: 1869

 שכונה: עכו שערי העיר מזרח
שם הקבלן: עמאד טאהא
מספר הגרלה: 1906

שם הקבלן: שובל
מספר הגרלה: 1910

עיר / שכונה: עפולה
שם הקבלן: מגידו י.ק.
מספר הגרלה: 124

עיר / שכונה: צפת
שם הקבלן: עמרם אברהם חברה לבנין בע"מ
מספר הגרלה: 46484

עיר / שכונה: רכסים
שם הקבלן: א. כפיר
מספר הגרלה: 1979

בפרויקטים אלו נרשמו כבר זוכים חרדיים,
אם גם אתה זכית בפרויקטים אלו, נא להירשם כדי שנוכל לגבש קבוצה רצינית.
הפרויקט שלך, עוד לא מופיע?
זה הזמן לרשום את הפרויקט שלך!

לחץ כאן כדי להירשם למימשק החרדי

טורו של עו"ד משה נתן רוזנבלט

התפרסם בעיתון הבית של הנדל"ן גיליון 148

בכל מקום בארץ, אני בשוק הנדל"ן מזה עשוריים פלוס, אינני זוכר כזאת עלייה תלולה במחירים, אשר נובעת בעיקר מהיעדר שיווקים של תכניות זולות. השר אלקין דיבר השבוע על התחייבות לשווק 80 אלף דירות מוזלות לזכאים בתוך שנה, הוא יודע על מה הוא מדבר, רק הדירות שכבר עברו את הליכי הזכייה של מחיר מופחת או משתכן וממתינות להגרלה, זה כבר קרוב לעשרים אלף דירות, משהו שהוא יותר מביתר ובית שמש גם יחד בלחיצת כפתור אחת של השר. כך שבהחלט ייתכן שהוא יעמוד במילתו או לפחות במחציתה, ברגע שתצא כמות כזאת של דירות מוזלות לשוק, זה יצנן באופן מיידי ויביא בהכרח לירידת מחירים, לשמחת הציבור ולעצבון הקבלנים והמשקיעים.

אז איפה הציבור החרדי בכל הטוב הזה? זהו, שלא דאגו לנו ולא ידאגו לנו. אין מה לעשות ואין מה לכעוס, ככה זה מיום שכבשו הציונים את הארץ ועד היום הזה, הם אף פעם לא דאגו לנו, והם אף פעם לא ידאגו לנו. גם כאשר נציגי הציבור החרדי ישבו במשרד השיכון, הציבור החרדי לא זכה לשפע של דירות.

עלינו לעשות מעשה. בכיות לא יעזרו, צעדים בסעייתא דשמיא כן. מה שצריך לעשות הוא פשוט מאוד:

הציבור החרדי צריך להתארגן לרישום מאסיבי בכל פרוייקט שנפתח, לא משנה איפה ולא משנה באיזה קומה, חמש מאות חרדים שיזכו בראש העין ואלפיים באשקלון, ילמדו את הממשלה כי תם עידן הפרייאריות של הציבור החרדי.

ככה נרוויח פעמיים:

 גם נפתור בעיית הדיור של אלפי משפחות מאנ"ש (כל דירה בהרצליה תימכר בכמעט מיליון ש"ח יותר מרכישתה, עם הרווח הזה אפשר לקנות דירה איפה שרוצים), וגם נלמד את הממשלה אחת ולתמיד, כי יש צורך לדאוג לציבור החרדי למקומות דיור שמתאימים להם, אם הם אינם רוצים לגלות כי פתרונות הדיור שהם הועידו לעצמם, הגיעו בסוף לשנואי נפשם החרדים.

מהלך כזה, אותו כבר התחלתי ליזום עם גדולי העסקנים, הוא היחיד שיכול לסייע לרבבות משפחות בדרך הטבע להגיע לדירה משלהם בקלות ובנוחות. כפי שאנחנו לא מעוניינים לגור במקומות שלהם, המלאים בכל השיקוצים, כך גם הם אינם רוצים לראות אלפי חרדים מגיעים לכל עיר שלהם. הם שם ואנחנו כאן – ושלום על ישראל.

השוה

VIP only

הממשק החרדי לזוכים החרדיים במחיר למשתכן

טל: 076-5997985

6328704@gmail.com

יש לך תעודת זכאות בתוקף?

חשוב לדעת!

ממשרד השיכון נמסר, שהאפשרות להנפיק אישורי זכאות תיסגר עם פתיחת ההגרלה ביום ראשון כ"ה ניסן התשפ"ג (16.4.2023). כמו כן, עליכם לוודא שזכאותכם בתוקף!

המימשק החרדי לזוכי מחיר למשתכן

נרשמת בהצלחה

אנו מעריכים מאד את הפעולה הקטנה הזאת שעשית. ואנו מקווים שבס"ד נוכל להגיע לקבוצה מכובדת בשכונה.


בקרוב תקבל לינק לתשלום ה - 20₪ באופן מאובטח

Update phone number

נא להזין מספר טלפון

עדכן טלפון