מחאת בדץ העדה החרדית על סגירת בית הכנסת

מחאת היהדות החרדית

המאבק על חריש

המאבק על חריש | פרק ד' - מחאת היהדות החרדית

סערה בחריש

מחאת הבד"ץ של העדה החרדית ירושלם

לאחר שהמעשים החמורים זעזעו את אמות הסיפים, התקשרו הגאונים הגדולים חברי הביד”צ שליט”א להרה”ג ר’ יוסף שמואל ולס שליט”א לחזק את ידיו ואת ידי היהדות החרדית בחריש במערכה הקשה, כאשר אף דנו בדרכי הפעולה לנוכח המצב. כמו כן יצאה קריאת מחאה מטעם הביד”צ שליט”א בה נכתב בין השאר “זעקתם של אחב”י הי”ו תושבי השכונה החרדית בעיר חריש באה אלינו, כאשר הרשויות מתנכלים בצורה נוראה לבתי הכנסיות ובתי מדרשות, ובשבוע שעבר פרצו לבית הכנסת תולדות אהרן והוציאו בכח את המתפללים ברשעות ואכזריות, ואף הרימו את ידם על הרב ומו”צ שליט”א, בכדי להוציא את זממם להחריב את בית הכנסת ולהצר את צעדיהם של המתיישבים החרדים אשר המה לצנינים בעיני ראשי העיר. אנו מוחים במחאה גדולה וקול זעקה על חילול הקודש והמקדש, ועל יראי ה’ וחושבי שמו בכל אתר ואתר להרים קול מחאה גדולה על חילול בית הכנסת ובזיונו”.

קבלת שבת המונית

לקראת שבת קודש הורה כ”ק מרן אדמו"ר מתולדות אהרן שליט”א לחברי הקהילה הק’ לערוך ‘קבלת שבת’ ברחובה של עיר לאות מחאה, כאשר בהמשך הצטרפו שאר רבני שכונת ‘בצוותא’ לקריאה, ועם דמדומי ערב ראתה העיר חריש מחזה היסטורי שלא נראה בה עד היום, כאשר למעלה מארבע מאות תושבי שכונת ‘בצוותא’ החרדים מכל העדות, בראשות רבני השכונה שליט”א, הגיעו לרחבת בית מדרשנו שנסגר, ופצחו ברוב עם בקבלת שבת שהדהדה למרחקים. שונאי הדת בשכונה מיהרו להזמין את קלגסי השלטון שניסו להפריע לתפילות שנערכו בלהט יקוד אש קודש, אך לנוכח הציבור האדיר שהתקבץ במקום לא נשאר להם אלא לעזוב את המקום בבושת פנים.
לאחר קבלת השבת בתפילה וריקודים סוערים, ליווה הציבור את הרבנים שליט”א לביתם בשירת ‘ישמחו במלכותך’ ברחובות השכונה, שנכבשה בצהלת השבת והתרוממות עצומה לקל חי.

כאשר יענו אותו כן ירבה

תושבי השכונה מספרים, שה"קבלת שבת" היה לכולם מעמד חיזוק ועידוד היסטורי, כאשר הם בעצמם לא ידעו את כוחם בשכונה זו.

לראשונה ראו עין בעין את הכח האדיר של ציבור היראים בשכונת בצוותא בפרט. ושל הציבור החרדי בכלל, בעיר חריש.

מחאת בדץ העדה החרדית על סגירת בית הכנסת

על כרחו יענה אמן

גם בציטוטים שהתפרסמו ברשתות החברתיות אפשר להתרשם מה הם מחשבותיהם של הבודדים הנאבקים נגד הציבור החרדי בשכונה. להלן ציטוט שהובא בהקשר לקבלת שבת ההמונית שנערכה בכניסת השבת. "אני רואה את הסרטון הזה שוב ושוב, וברור לי שהם נחלו ניצחון גדול. מה רואים בסרטון? – מאות חרדים כולל ילדים רוקדים שרים, ילדים מפזזים שירה יהודית. מי שרואה את הסרטון אומר לעצמו מה פסול בזה? – הבעיה בזה שהם השתלטו על מקבץ בנינים שתהיה תהיה קריה חרדית עתידית, הם קבעו מסמרות בכל הבתים בצמוד לתחילת רחוב אחדות. הם תחילתה של קריה חרדית מובהקת. החילונים שקנו שם יברחו כל עוד נפשם בם". כל מילה מיותרת.

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

השוה

דילוג לתוכן

Update phone number

נא להזין מספר טלפון

עדכן טלפון